Мінфін

SUPER IT: ЗРОБЛЕНО УКРАЇНЦЯМИ

Все буде Grammarly: як українці створили онлайн-сервіс на
$13 млрд

спецпроєкт
Компанія Grammarly заснована в 2009 році
Офіси компанії знаходяться у 3 країнах, хаби розташовані у Києві, Сан-Франциско, Нью-Йорку та Ванкувері
В компанії працюють більше 600 осіб, майже половина з них – в Україні
Серед клієнтів Grammarly – Zoom, Cisсo, Expedia та інші
Сервісами Grammarly щодня користуються 30 млн людей в усьому світі
Капіталізація компанії становить $13 млрд
«Мінфін» спільно із Райфом завершує серію спецпроєктів, в якій ми розповідали про ті IT-компанії, які змогли прокласти собі шлях на зовнішні ринки.

Це розповідь про людей та компанії, які роблять Україну відомою у світі як центр найновіших цифрових розробок. Цього разу ми обрали компанію, яка стала відомою на весь світ та навчила мільйони людей писати не лише без помилок, а ще й стильною та зрозумілою англійською мовою. Мова піде про Grammarly.
Фото Grammarly
Високий старт зі студентської парти
Сервіс Grammarly, що допомагає людям в усіх куточках світу ефективніше спілкуватися англійською мовою, створили троє киян: Олексій Шевченко, Максим Литвин та Дмитро Лідер. Це був не перший їхній успішний проєкт. Йому передував сервіс MyDropBox, який Максим та Олексій запустили кількома роками раніше. Його ідея полягала в тому, щоб виявляти плагіат у студентських роботах, і вона припала до душі багатьом світовим університетам, які й стали головними покупцями.
Сервіс успішно пройшов тестування, після чого було запущено онлайн-редактор за моделлю платної підписки. Це забезпечило компанії швидку окупність, і у 2009 році вона отримала свою нову назву – Grammarly.

«Компанія вже за 2 роки після заснування стала прибутковою. Але, певно, одним із переломних моментів стало наше рішення перейти на модель Freemium, тобто зробити частину базової функціональності безплатною, а розширені функції пропонувати за платною підпискою. Цей крок був досить ризикованим, але допоміг нам значно пришвидшити зростання бази користувачів», – ділиться Максим Литвин.
«Працюючи над MyDropBox, ми задумувалися: чому люди взагалі вдаються до плагіату і чому їм буває важко висловлювати свої власні думки під час написання?», – каже Максим Литвин, співзасновник та Head of Revenue компанії Grammarly.

До цих питань розробники повернулися після того, як MyDropBox у 2007 році придбала компанія Blackboard. Тоді ж до команди Grammarly приєднався третій співзасновник – Дмитро Лідер.
Олексій Шевченко, Максим Литвин та Дмитро Лідер
Максим Литвин
Не просто перевірка граматики
На сьогодні Grammarly – це онлайн-платформа, яка об’єднує різні продукти, що допомагають спілкуватися ефективніше. А це не лише про правильність – граматику, орфографію чи пунктуацію. Сервіс працює зі складними аспектами спілкування, допомагає покращити чіткість, лаконічність та зрозумілість тексту, знайти синоніми до слів, надає поради відповідно до обраної мети, визначає тон повідомлення та багато іншого.
Крім того, Grammarly має інтеграції з великою кількістю інтерфейсів: від браузерного розширення та вебредактора до мобільних клавіатур та десктопних додатків. І на цьому, за словами Максима Литвина, команда не збирається зупинятися.

«Ми продовжуємо збільшувати кількість сайтів і додатків, на яких можна користуватися Grammarly. Усе це для того, щоб користувачі могли отримувати допомогу зі створенням текстів саме там, де їм це зараз потрібно», – зазначає підприємець.

Grammarly починався як сервіс перевірки граматики, але дуже швидко виріс із цих рамок.

«Поступово ми суттєво розширили типи порад Grammarly, щоб давати людям більше впевненості в їхньому письмовому спілкуванні англійською і допомагати краще розуміти одне одного», – наголошує Максим Литвин.
Фото Grammarly
Фото Grammarly
Як залучити Zoom, Cisсo та інші великі компанії до списку клієнтів
На бізнес-сектор співзасновники звернули увагу дещо пізніше. Розуміння, що цей сегмент має великий потенціал, прийшло після звернення першого бізнес-клієнта.

«Це підштовхнуло нас активніше досліджувати виклики професійного спілкування. Врешті 2019 року ми заснували в межах компанії новий підрозділ – Grammarly Business. Він працює над розвитком окремого продукту для бізнес-клієнтів, продажами та післяпродажною підтримкою», – розповідає Литвин.
«Лише за минулий рік частка бізнес-клієнтів із великими контрактами зросла на 250%. Окрім цього, ми також працюємо і над розвитком партнерств – у 2021 році ми розпочали співпрацю з Samsung Mobile, а також запустили платформу для розробників Grammarly for Developers», – ділиться Максим Литвин.

Сьогодні сервісами Grammarly користуються у понад 200 країнах світу. Кожен ринок – це свого роду виклик. Адже під час продажу B2B продукту важливо враховувати особливості кожного регіону.
Тепер серед клієнтів Grammarly такі провідні бренди, як Zoom, Cisсo, Expedia та багато інших. Цей список постійно розширюється.
Сьогодні сервісами Grammarly щодня користуються 30 мільйонів людей в усьому світі, серед них – 30 000 команд бізнес-клієнтів.

«Нашими першими клієнтами були індивідуальні користувачі. Якщо ж говорити про B2B напрям, то тут ми спершу почали працювати з освітніми установами. До запуску Grammarly ми вже мали досвід роботи з університетами, тож він нам дуже допоміг», – зізнається Максим Литвин.
Фото Grammarly
Фото Grammarly
«Це не «простіше чи складніше», а просто по-різному. Наприклад, бізнес-клієнтам на ринку Азії часто важливо насамперед дізнатися про технічні характеристики продукту та отримати набір необхідної документації, який опрацює їхній ІТ-відділ. Тоді як на ринку Північної Америки більше значення може мати демо-сесія продукту для людини, яка безпосередньо приймає рішення про його придбання», – каже Максим.

Знання свого клієнта, його потреб, цілей, і готовність підлаштувати продукт під його запити – ті ключові пункти, які допомагають Grammarly продавати свій сервіс великим корпораціям, незалежно від їх сегменту та локації.

Краще швидше, ніж пізно

Робота над Grammarly принесла своїм засновникам безліч цінних уроків.

«Зі складних ситуацій на шляху Grammarly я зробив для себе декілька висновків. По-перше, важливо залишатися вірними своїм цінностям та місії, хай що трапляється. По-друге, data-driven підхід — це ключ до ухвалення рішень. По-третє, залучати сторонню експертизу, якщо на якомусь етапі не вистачає власної, – це ок. І це допомагає рухатися вперед до вашої мети. Свого часу ми запросили СЕО зі сторони для того, щоб перейняти його досвід і швидше розвивати компанію. А залучення інвестицій допомогло, зокрема, заручитися підтримкою інвесторів та отримати переваги від їхньої експертизи і зв’язків. Це, своєю чергою, було важливо, щоб розширювати коло користувачів Grammarly і залучати таланти, необхідні для прискорення розвитку продукту», – каже Максим Литвин.

До речі, щодо талантів, то у Grammarly зараз працює понад 600 людей у трьох країнах. Близько 270 із них – в Україні, але вже наступного року компанія планує збільшити їхню кількість ще на 50%.
Краще швидше, ніж пізно
Робота над Grammarly принесла своїм засновникам безліч цінних уроків.

«Зі складних ситуацій на шляху Grammarly я зробив для себе декілька висновків. По-перше, важливо залишатися вірними своїм цінностям та місії, хай що трапляється. По-друге, data-driven підхід — це ключ до ухвалення рішень. По-третє, залучати сторонню експертизу, якщо на якомусь етапі не вистачає власної, – це ок. І це допомагає рухатися вперед до вашої мети. Свого часу ми запросили СЕО зі сторони для того, щоб перейняти його досвід і швидше розвивати компанію. А залучення інвестицій допомогло, зокрема, заручитися підтримкою інвесторів та отримати переваги від їхньої експертизи і зв’язків. Це, своєю чергою, було важливо, щоб розширювати коло користувачів Grammarly і залучати таланти, необхідні для прискорення розвитку продукту», – каже Максим Литвин.

До речі, щодо талантів, то у Grammarly зараз працює понад 600 людей у трьох країнах. Близько 270 із них – в Україні, але вже наступного року компанія планує збільшити їхню кількість ще на 50%.
Об’єднати велику команду у різних кінцях світу допомагають компанії спільні цінності, якими вони керуються у своїй роботі. А це:
Етичність – чинити правильно завжди – навіть тоді, коли ніхто не стежить
Адаптивність – бути готовим до змін та позитивно підходити до розв’язання проблем
Наполегливість – робити все можливе для виконання свого завдання, коли це необхідно
Емпатія – ставитися до інших так, як би вони самі хотіли, щоб до них ставилися
Непересічність – постійно вчитися заради розвитку та залишатися скромними

За словами Максима, для компанії дуже важливо, щоб ці цінності поділяли також нові колеги, які приєднуються до компанії.

На що стартап витратить $200 млн
Довгий час Grammarly працювала за моделлю самоокупності. Це було можливо, оскільки компанія була заснована на кошти своїх очільників, які вони отримали від продажу попереднього бізнесу. Плюс уже через два роки після заснування вона стала прибутковою. Перші сторонні інвестиції у розмірі $110 млн Grammarly залучила у 2017 році. За ним був ще один раунд на $90 млн. І нещодавно, у листопаді 2021 року, Grammarly знову повідомила про залучення понад $200 млн інвестицій. Максим Литвин каже, що інвестиції їм потрібні були не на підтримку операційної діяльності компанії.
«Новий раунд насамперед покликаний допомогти залучати найкращі таланти, пришвидшувати зростання команди та розвиток інноваційних рішень для продуктів Grammarly. Окрім цього, до нього приєдналися і нові інвестори – їхні досвід та експертиза є дуже важливими для нашого подальшого розвитку», – наголошує Максим.

До списку інвесторів Grammarly увійшли один із найбільших акціонерів Tesla – інвесткомпанія Baillie Gifford – і фонди та рахунки, якими керує компанія BlackRock. А її капіталізація досягла $13 млрд, перетворивши Grammarly з єдинорога в декакорна.

Зазвичай більшість стартапів, які досягають успіху, розглядають можливість «екзиту». За словами Максима Литвина, у Grammarly це питання поки не піднімається:
«Вихід на IPО може стати одним із наших кроків у майбутньому. Але конкретних планів у нас поки що немає. Будемо готові поділитися ними, коли прийде час».
Фото Grammarly
Планів на майбутнє – не позичати
На досягнутому команда Grammarly не збирається зупинятися. Якщо не вдаватися у деталі і брати глобально, то компанія планує працювати у двох напрямках.
1
Розширення та поглиблення порад Grammarly
«Ми прагнемо створити комунікаційний асистент, який допомагатиме людям краще розуміти одне одного. Багато кроків на цьому шляху ми вже зробили. І ще багато цікавих завдань та нових викликів попереду», – каже Максим.
2
Розширення доступності сервісів Grammarly
«Наша мета – щоб користувачі могли отримувати допомогу Grammarly всюди, де вона їм потрібна. Сьогодні сайтів та додатків, в яких можна користуватися Grammarly, більш ніж півмільйона. І ми працюємо над тим, щоб ця цифра зростала. Розвиток нових партнерств і далі буде в центрі нашої уваги. Ну і, звісно ж, ми продовжимо покращувати і розширювати функціональність продукту Grammarly для бізнес-клієнтів», – підсумовує співзасновник компанії.
Читайте інші історії спецпроєкту
Спільний спецпроєкт
Райффайзен Банк Аваль і «Мінфіну»
Проєкт опублікований за фінансової підтримки компанії-партнера, але з урахуванням редакційної політики сайту «Мінфін»
Отримуйте BANK ID
З BANK ID ви отримаєте комфортний і безпечний доступ до державних, фінансових, комерційних й інших послуг, що надаються дистанційно та потребують ідентифікації.
Знімайте готівку в банкоматах Райф смартфоном
Тепер не потрібно вставляти картку у зчитувальний пристрій та чекати її повернення, до того ж зникає ризик, що картку буде забуто чи вилучено банкоматом.
Депозит в Raiffeisen Online
Відкривайте депозити з підвищеною ставкою:
  • Легко і надійно
  • Оформлення строкових вкладів та вкладів на вимогу без візитів у відділення
  • Знімайте й поповнюйте будь-де та будь-коли, з вкладом "Універсальний"
Кредит для бізнесу в новому Raiffeisen Business Online
Відтепер наші клієнти приватні підприємці можуть із легкістю отримати кредит на розвиток власної справи у новому Raiffeisen Business Online. Від 50 000 до 500 000 грн без візитів у відділення і купи папірців.
Обмін валют у Raiffeisen Online
Швидко і зручно обмінюйте, купуйте і продавайте долари та євро просто у вашому додатку.
Щомісячний бюджет в Raiffeisen Online
Завдяки цій новій функції у Raiffeisen Online буде простіше аналізувати та розподіляти власний бюджет.
Над спецпроєктом працювали:
Автор: Ірина Рибницька

Редактор: Юрій Гусєв

Верстка: Ірина Мілевська
Менеджер по роботі з клієнтами: Антоніна Літвінова

Team Lead: Ольга Бандуренко

© 2008-2021 ТОВ "МiнфiнМедiа". Код ЕГРПОУ: 35506859
Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки з гіперпосиланням виду: www.minfin.com.ua
Телефон: (044) 392-47-40
Дзвінок в межах території України з усіх номерів операторів мобільного та міського зв'язку за тарифами операторів
Графік роботи: понеділок - п'ятниця з 09:00 до 18:00
Юридична адреса: Україна, Київ, Вадима Гетьмана, 1-Б, 3 поверх