Мінфін

E-commerce в Україні:

як краще приймати платежі в інтернеті

PROMO
Ринок e-commerce в Україні стрімко зростає. Сьогодні важко уявити собі бізнес, якого немає онлайн. Продавати свою продукцію в інтернеті прагнуть всі, починаючи від хендмейда, закінчуючи сучасною електронікою. Але для цього бізнесу потрібні інструменти прийому електронних платежів.
Разом з компанією BetaTransfer kassa – онлайн-сервісом для прийому платежів практично в усьому світі, ми розповімо, які варіанти інтернет-еквайрингу сьогодні доступні підприємцям, у чому їх особливості та переваги.
Згідно з дослідженням інвестиційного банку Soul Partners і консалтингової компанії Baker Tilly Україна, проведеного за підтримки USAID, у 2020 році український ринок електронної комерції зріс більш ніж на 40%. Його оборот досяг $4 млрд і склав майже 9% від усієї роздрібної торгівлі. Всього за останні 5 років він зріс у 3 рази, і в найближчі роки ця тенденція повинна зберегтися.

Усі компанії хочуть стати частиною цієї зростаючої статистики. Кожному виробнику товарів або послуг, який хоче монетизувати їх в інтернеті, потрібен спосіб прийому електронних платежів. Він повинен бути одночасно і простим, і надійним. Насамперед для клієнтів, адже вони не люблять складнощі.

І тут українським підприємцям доступні кілька варіантів.

1. Оплата банківською карткою

Простий і зручний спосіб оплати товарів і послуг онлайн. Клієнт натискає на сайті «оплатити» і у формі, що з'явилася, вводить реквізити своєї платіжної картки: 16-значний номер, термін дії, ім'я власника і CVV/CVC-код. Щоб підключити такий спосіб оплати, підприємцю потрібно укласти договір еквайрингу з банком або з одним із платіжних сервісів, які працюють з картками Visa і MasterCard. Наприклад, з таким як BetaTransfer kassa, який швидко і надійно обробляє карткові платежі.

Переваги оплати банківською карткою в тому, що це вже традиційний і всім знайомий спосіб здійснювати покупки в мережі. З іншого боку, про нього добре знають і шахраї, яких в інтернеті теж вистачає. Вони створюють фішингові сайти і зчитують конфіденційні дані карток. Неуважні користувачі часом стають їх жертвами. Але якщо користуватися карткою правильно, то ризик втратити гроші при оплаті в інтернеті буде мінімальний. Також до незручностей цього способу оплати можна віднести і те, що клієнту при купівлі постійно потрібно вводити реквізити картки.

2. Оплата за реквізитами через
онлайн-банк

Цей спосіб не вимагає від компанії підключення еквайрингу як такого. Натомість він вимагає додаткових дій від клієнта, що може негативно позначитися на конверсії. Продавець просто розміщує на сайті банківські реквізити для оплати товару, а покупцеві потрібно зайти в особистий кабінет в інтернет-банку, скопіювати їх і внести у відповідні поля.

Найчастіше такий спосіб оплати використовується не як основний, а як один із можливих. Оскільки клієнти люблять купувати в «один клік», без додаткових авторизацій. До того ж не в усіх взагалі є логін/пароль до онлайн-банку.

3. Оплата за допомогою електронних грошей і гаманців

Цей спосіб підходить для клієнтів, у яких є електронні гаманці. Багатьом покупцям він подобається через те, що при оплаті передаються реквізити не реальної картки, а віртуального гаманця — так спокійніше. Оплата легко підтверджується за допомогою додатку на телефоні або комп'ютері. Можна також встановити код протекції, коли продавець отримує гроші за відправлений товар, але скористатися ними може тільки після того, як покупець отримає його і відправить йому спеціальний код.

Популярними в Україні електронними гаманцями сьогодні є Wise, EasyPay, Payeer і кілька інших. Щоб забезпечити прийом всіх видів електронних валют, продавцю доведеться укласти відповідні договори з усіма платіжними системами, які їх випускають.

4. Мобільні платіжні системи
Apple Pay і Google Pay

Google Pay – електронна платіжна система від компанії Google для гаджетів на базі Android. В Україні працює з 2017 року. Користувач завантажує електронний гаманець Google Pay і додає в нього банківську картку, сфотографувавши її або ввівши реквізити вручну. Далі платити можна не карткою, а гаджетом c NFC-чипом. Як в магазинах, так і на сайтах.

Apple Pay – електронна платіжна система від корпорації Apple для гаджетів на базі iOS і Mac. В Україні з 2018 року. Працює на iPhone, починаючи з шостої моделі, а також Apple Watch, iPad і MacBook. Покупки оплачуються за технологією NFC з використанням додатку-гаманця Wallet. Платежі підтверджуються за допомогою введення пароля або біометрії: Touch ID або Face ID. Платити можна як онлайн, так і в звичайних торгових точках.
Обидві системи максимально зручні для користувачів, оскільки для оплати потрібно просто розблокувати гаджет, ввівши пароль або розпізнавши відбиток або обличчя. А платіжні дані передаються продавцю у вигляді зашифрованого токена, що гарантує безпеку платежів.

Щоб забезпечити можливість оплати через Apple Pay і Google Pay, продавцеві потрібні відповідні договори з банками або сервісами, які працюють з цими платіжними системами. Банки потім допомагають з інтеграцією можливості такої оплати на сайт продавця.

5. Оплата за допомогою криптовалют

Про цей спосіб оплати варто розповісти трохи докладніше. Ще років 5 тому криптовалюта вважалася захопленням окремо взятих альтернативних інвесторів. Сьогодні це повноцінний платіжний засіб, який з кожним роком стає все популярнішим і як інструмент вкладення, і як платіжний засіб. За його допомогою в мережі вже можна оплачувати товари і послуги. У цьому плані у «крипти» відразу кілька переваг:
Нею можна платити, зберігаючи анонімність: транзакції проходять безпосередньо через ланцюг кодів (так званий «блокчейн»). Вони не контролюються банками і податковими органами.
Це досить безпечний спосіб, оскільки електронні гаманці з цифровою валютою добре захищені, і їх зломи, про які іноді пишуть ЗМІ, відбуваються рідко.
Комісії за такі платежі зазвичай нижчі, ніж банківські.
Саме тому криптовалюта — напрямок дуже перспективний, яким цікавляться активні, прогресивні люди. Сучасні компанії це розуміють і намагаються забезпечити можливість оплачувати свою продукцію в тому числі і «криптою». Всього на цьому ринку близько 2000 валют, але найбільш ходових не більше десятка. Серед останніх, звичайно ж, Біткоїн (BTC), Біткоїн Cash (BCH — відгалуження від біткоїна), Ефіріум (ETH), Litecoin (LTC), Ripple (XRP), Tether (USDT).

Проведення платежів у цифровій валюті називається криптопроцесингом. Найпростіший для продавця спосіб забезпечити прийом платежів у «крипті» – зареєструвати гаманець у потрібній валюті і залишити посилання на нього на своєму сайті. Він підійде для тих компаній з невеликим обсягом продажів, у яких на криптовалюту припадає не багато покупок. У цьому випадку транзакції не будуть прив'язані до конкретного товару. Покупця зазвичай просять повідомити про оплату відразу після її здійснення, щоб продавець зазначив, хто і за що йому заплатив.
Але зі зростанням обсягів продажів такий підхід може спричинити плутанину із замовленнями. У цьому разі продавцеві краще передати прийом платежів на аутсорсинг: підключити платіжного посередника, який зможе забезпечити прийом платежів у «крипті». Так, під кожен товар може створюватися окреме посилання і буде можливість вести облік продажів. Посилання дійсне лише кілька (зазвичай до 15) хвилин. Пов'язано це з сильною волатильністю курсів криптовалют, тому сума покупки в тій чи іншій цифровій валюті може швидко змінюватися. У гемблінг-індустрії, де платежі в «крипті» особливо популярні, таких часових обмежень немає, оскільки там користувачі поповнюють гаманці в особистих акаунтах. Швидкість проведення платежу в цифровій валюті – від декількох секунд до 60 хвилин.
Як видно, підключивши надійного посередника, який здатний забезпечити прийом різних видів платежів, продавець створює для клієнта додаткову цінність і при цьому позбавляє себе зайвого головного болю. Чудовий приклад платіжного агрегатора, здатного забезпечити якісний еквайринг – компанія BetaTransfer kassa. Вона спеціалізується на забезпеченні онлайн-платежів насамперед для нішевих проєктів: казино, ставки, дейтинг сайти, товари з підвищеними скаргами і т. д. Виплати можуть здійснюватися як у традиційних електронних валютах – через картки Visa/Mastercard, електронні гаманці тощо, так і в криптовалюті.

Висновок

Пропозиція різних варіантів оплати своєї продукції свідчить про інноваційність та клієнтоорієнтованість бізнесу. Оплата банківською карткою – це, звичайно, добре і must have для будь-якого сучасного онлайн-магазину. Але обмежуватися тільки нею точно не варто. Запропонуйте покупцям варіанти– і вони це оцінять. Тільки обирайте для цього надійних партнерів: перевірений платіжний агрегатор або банк-еквайр.

© 2008-2020 ТОВ "МiнфiнМедiа". Код ЕГРПОУ: 35506859
Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки з гіперпосиланням виду: www.minfin.com.ua
Телефон: (044) 392-47-40
Дзвінок в межах території України з усіх номерів операторів мобільного та міського зв'язку за тарифами операторів
Графік роботи: понеділок - п'ятниця з 09:00 до 18:00
Юридична адреса: Україна, Київ, Вадима Гетьмана, 1-Б, 3 поверх