Мінфін
℗ Технології для бізнесу

У чому перевага беззаставних кредитів від ПриватБанку

Історії підприємців – учасників програми «Країна успішного бізнесу»
Понад п'ять років тому Приватбанк запустив інноваційну програму підтримки малого бізнесу — «Країна успішного бізнесу». Акцент було зроблено на простоту оформлення і швидкість видачі кредиту. Програма швидко стала популярною. Ми пояснимо, як вона працює, і розповімо історії бізнесменів, які нею вже скористалися. У квітні 2016 року Приватбанк запропонував новий для українського ринку сервіс «Країна успішного бізнесу» («КУБ»). У рамках цієї програми представники малого бізнесу – як фізичні особи-підприємці (ФОП), так і юридичні особи – можуть отримати від 50 тисяч до 1 млн гривень кредиту без застави на 12 місяців. Перші шість місяців гроші видаються під 1,6% на місяць на виділену суму, а в другому півріччі – під 1,4%. Погасити позику можна рівними частинами щомісяця.
Головна особливість сервісу в тому, що гроші видаються дуже швидко. На сторінці програми клієнти можуть заповнити коротку заявку на кредитування. Час її розгляду становить від 5 до 15 хвилин. Потім потрібно буде надати невеликий пакет документів. Це можна зробити дистанційно через Приват24 для бізнесу. Якщо заявка буде схвалена, гроші на поточний рахунок клієнта приходять в середньому через 2-3 дні. У найскладніших випадках банк ухвалює рішення до 10 днів. І «Приват» постійно працює над скороченням цих строків.
За час роботи програми найбільший банк країни видав понад 100 тисяч кредитів у рамках «КУБ» на суму понад 14 млрд гривень.
Найбільш активно кредитами користувалися представники агробізнесу, торгівлі та сфери послуг. Саме в цих сферах малий бізнес особливо потребує швидких грошей для покриття касових розривів.

Проаналізувавши інтерес різних галузей до програми, в 2017 році «Приват» запровадив спеціальні умови для агробізнесу, де були враховані його сезонні коливання для погашення позик. У перші шість місяців аграрії можуть виплачувати тільки відсотки за користування кредитом, а наступні пів року – погашати кредит з відсотками рівними частинами. Фермери також можуть узгодити індивідуальний графік погашення з урахуванням особливостей свого бізнесу. Наприклад, обрати місяці, коли будуть погашатися тільки відсотки за кредитом, що тимчасово полегшить навантаження на бюджет компанії. Також за «КУБом» є можливість здешевлення кредиту в рамках держпрограми 5-7-9%.

Ще через рік позики в рамках «КУБ» були адаптовані під потреби гравців туристичного бізнесу. Їм програма також дозволяє підготуватися до туристичного сезону і скоригувати графік погашення. Перші 5 місяців позичальник оплачує тільки відсотки, а тіло кредиту з рештою відсотків погашає в період найбільших надходжень у високий сезон.

З початком пандемії коронавірусу програма трохи знизила обороти, оскільки багато бізнесів опинилися через обмеження на межі виживання. Банк пішов на поступки, впровадивши кредитні канікули, під час яких не нараховувалися штрафи і пеня. А вже з літа 2020 року темпи кредитування за програмою поновилися. За 9 місяців 2021 року було видано 21 тисячу кредитів в рамках КУБ на 3,5 млрд гривень – фактично п'ята частина від загальної кількості за всю історію сервісу.

Надалі Приватбанк планує ще більше наростити аудиторію програми «КУБ». Єдине, що для цього потрібно: бізнес повинен працювати щонайменше рік і мати позитивні фінансові результати за останній звітний період.
«Вже сьогодні кількість підприємців, які мають попередні розрахунки і можливість отримати фінансування для свого бізнесу протягом декількох днів, становить понад 260 тисяч».
Сергій Клюєв, керівник департаменту мікробізнесу Приватбанку
Розповімо історії двох підприємців, які скористалися позиками в рамках «КУБ»
Розповімо історії двох підприємців, які скористалися позиками в рамках «КУБ»

Олександр Беднюк

Співвласник ТОВ «ЗОЗ ЮА», виробництво сумок із екологічних матеріалів
У2009 році Олександр Беднюк заснував у Дніпрі бізнес з виробництва сумок з екологічних матеріалів. Ідею нового продукту вони з партнером підгледіли в Китаї, куди їздили на галузеві виставки. «Ми були піонерами цього ринку в Україні, – розповідає підприємець. – До нас ніхто не виготовляв вироби цього типу». До бізнесу з виробництва екосумок Беднюк займався розвитком брендів, працюючи в рекламному агентстві повного циклу.
Свою торгову марку партнери назвали «ЗОЗ ЮА». На її логотипі із зеленими гілочками на білому тлі міститься розшифровка абревіатури в назві «Земляни охороняють Землю», а також девіз «Ми проти поліетилену».
У розвитку торгової марки Беднюк робив акцент на екологічність. Було досить складно. В Україні 10 років тому мало хто розумів, навіщо це потрібно і що це взагалі таке.
«Коли ми пропонували свій продукт як альтернативу поліетиленовим пакетам і називали це екоторби, екопакети, то нас запитували: «Еко означає економний?». Те, що це означає екологічний, дружній природі, нікого не цікавило».
Олександр Беднюк, співвласник ТОВ «ЗОЗ ЮА», виробництво сумок із екологічних матеріалів
Зараз його підприємство є найбільшим в Україні і створює екосумки в двох напрямках – як рекламний продукт з логотипом компаній і як продукт з унікальним дизайном художнього стилю. Компанія має виробництво повного циклу з власним цехом в Дніпрі, де працює понад 60 осіб.
Зараз його підприємство є найбільшим в Україні і створює екосумки в двох напрямках – як рекламний продукт з логотипом компаній і як продукт з унікальним дизайном художнього стилю. Компанія має виробництво повного циклу з власним цехом в Дніпрі, де працює понад 60 осіб.
Починали шити сумки зі спанбонду – штучного матеріалу, який в природі розпадається на мікрочастинки. Потім освоїли використання всіх можливих видів бавовни і сумішевих тканин – бавовни з додаванням штучної нитки. Бавовну привозять з Узбекистану і Туркменістану, спанбонд – в основному з Польщі і Туреччини, менше з Китаю.

Зараз товари бренду представлені у всіх відомих ритейл-мережах України. Партнери пробують розширювати свій бізнес і за межами України, продаючи як готові вироби, так і працюючи під замовлення.

Компанія вже мала поодинокі об'ємні замовлення з Болгарії та США, коли не стояло питання жорстких строків виконання. Але постійно працювати під замовлення на зарубіжних ринках складно. Тут гостро стоїть питання логістики.
«Ми працюємо під замовлення, і протягом 10-12 днів клієнт отримує готовий виріб. Якщо працювати за кордоном, то такі строки витримати неможливо, закордонним клієнтам простіше замовляти за кордоном».
Олександр Беднюк
А другий напрямок з продажу готової продукції на інтернет-майданчиках, зокрема Amazon, розвивається непогано. «За минулі два місяці продажі дуже добре себе показали, і ми розраховуємо на цей ринок», – ділиться планами підприємець.
А другий напрямок з продажу готової продукції на інтернет-майданчиках, зокрема Amazon, розвивається непогано. «За минулі два місяці продажі дуже добре себе показали, і ми розраховуємо на цей ринок», – ділиться планами підприємець.
За всі 11 років історії свого бізнесу Беднюк постійно користувався продуктами Приватбанку.
«Ми з Приватбанком працюємо все життя. З перших днів. У нас були різні відносини в плані всіх фінансових інструментів, які вони дозволяють – і кредитні лінії, і овердрафти. І в тому числі кредити в рамках «КУБа». Під цю програму я, напевно, разів 10 точно брав».
Олександр Беднюк
Позики в сервісі «КУБ» його компанія оформляла як до пандемії, так і після її початку, коли доводилося працювати з перервами через обмеження. Але колектив вдалося зберегти. Беднюк брав кредити на різні суми: і 300 тисяч, і 500 тисяч, і 700 тисяч гривень – і намагався повертати їх достроково, щоб здешевити кінцеву вартість. У цій програмі йому імпонує швидкість видачі кредиту.
«Ви можете оперативно протягом двох-трьох днів отримати цю суму на свій рахунок, з нею попрацювати і так само достроково закрити».
Олександр Беднюк
важливо
Беднюк планує користуватися цим сервісом і далі. «Це короткі кредити. Швидкі і беззаставні. Тобі потрібно сьогодні щось зробити, а завтра віддати. Можна сказати, що я вдалий користувач цих продуктів», – підсумовує дніпровський бізнесмен.

Сергій Овчаров

Співвласник гірськолижної бази PolianSki і тюбінгових парків Dream Park
У2010 році молодий економіст з Дніпра Сергій Овчаров приїхав за розподілом на роботу до Закарпаття. Побачивши великий туристичний потенціал цього регіону, він шукав можливості відкрити в цій сфері сімейний бізнес. «Я розглядав варіанти ресторанів і готелів. З'явилася дуже хороша пропозиція. Колишній власник погодився на розстрочку», – говорить Овчаров.

Так він 2012 року разом з батьками став власником невеликого готелю «Катерина» на шість номерів у селі Поляна Мукачівського району Закарпатської області, відомому своїми мінеральними джерелами. З готелем йшов невеликий спуск для катання на лижах і бугельний підйомник.

Бізнес у колишнього власника був не дуже успішним. У 2012 році у готелю було тільки три прибуткові місяці роботи із завантаженістю більше ніж 60% (точкою беззбитковості) – в липні, серпні та жовтні. У Закарпатті як найтеплішому регіоні України були проблеми зі снігом взимку, та й інших розваг для туристів було мало.
Овчаров з сім'єю взяв за основу польську модель ведення бізнесу, орієнтовану на сімейний відпочинок цілий рік.
«Ми на всіх конференціях говоримо, що наш основний конкурент – це торгово-розважальні центри, дитячі кімнати, піцерії та інше».
Сергій Овчаров, співвласник гірськолижної бази PolianSki і тюбінгових парків Dream Park
Перш за все, потрібно було вирішити проблему з нестачею снігу взимку. Підприємець взяв в оренду польське обладнання для штучного сніження, зробив три підйомники до траси, розширив готель до 15 номерів. У ньому з'явилися два криті басейни, а на території комплексу – Форелеве озеро для риболовлі. Влітку його партнери із суміжних бізнесів пропонують туристам верхову їзду, екскурсії та інші активності.
Перш за все, потрібно було вирішити проблему з нестачею снігу взимку. Підприємець взяв в оренду польське обладнання для штучного сніження, зробив три підйомники до траси, розширив готель до 15 номерів. У ньому з'явилися два криті басейни, а на території комплексу – Форелеве озеро для риболовлі. Влітку його партнери із суміжних бізнесів пропонують туристам верхову їзду, екскурсії та інші активності.
Бізнес-показники пішли вгору. У сезоні 2016-2017 років вже вісім місяців на рік завантаженість готелю становила понад 70%, в серпні і січні досягаючи щонайменше 90%. Особливо бізнес наростив обсяги під час пандемії, коли конкуренти із закритими приміщеннями для розваг були змушені зупинити роботу.

Ціни тут порівняно з більш відомими гірськолижними курортами, такими як Буковель, відчутно нижчі, плюс Поляна має гарне транспортне сполучення. За 7 км від готелю розташована залізнична станція, де зупиняються поїзди з усіх великих міст України. Туристи приїжджають з дітьми в основному на 5-6 днів.

З часом Овчаров переорієнтував свою діяльність більше на гірськолижний бізнес.
«Ми купували гірськолижний підйомник і спуск і з часом зрозуміли, що там основні гроші і прибуток. І зараз основна моя діяльність – це гірськолижні курорти і тюбінгові парки».
Сергій Овчаров
Крім гірськолижної бази PolianSki, він є співвласником гірськолижного курорту в селі Ведмежа, а також шести з семи тюбінгових парків по всій Україні, де можна кататися по снігу на надувних плюшках.
Крім гірськолижної бази PolianSki, він є співвласником гірськолижного курорту в селі Ведмежа, а також шести з семи тюбінгових парків по всій Україні, де можна кататися по снігу на надувних плюшках.
«Основа нашого бізнесу – це те, що ми використовуємо системи сніження. Це дозволяє нам мати гарантію снігу на зимовий сезон. Ми взяли польський підхід і сказали клієнтам, що гарантуємо 100 днів сніжної зими. Якщо ви приїхали і снігу немає, то ви будете відпочивати безкоштовно. Це дозволило нам отримати стабільний потік гостей. Ти вже займаєшся бізнесом, а не стихійним заходом».
Сергій Овчаров
Розвиваючи бізнес вже вісім років, сім'я Овчарова весь час використовувала власні кошти і гроші партнерів. Надалі бізнесмен хоче залучати інвестиції, зокрема розробивши проєкт на будівництво трьох модульних будиночків поруч з готелем «Катерина» на 2,7 млн гривень.
А поки що сімейний бізнес освоює новий досвід – роботу з позиковими грошима. Свій перший кредит на 500 тисяч гривень на шість місяців вони взяли в липні цього року в рамках «КУБ» зі спецумовами для туристичного бізнесу. Гроші використовують на поточні ремонти, закупівлю паливних гранул і авансових платежів співробітникам. У бізнесі сім'ї постійно працює 25 осіб, ще близько 40 співробітників додатково залучають взимку на об'єкт в Поляні.
важливо
«Я з Приватбанком працюю вже вісім років, і у мене склалися хороші відносини з колективом регіонального відділення, – пояснює Овчаров причини свого рішення взяти перший кредит в сервісі КУБ. – Це наш перший досвід кредитування і знайомство з сервісом. Поки що ми задоволені і вдячні за таку можливість».
Спільний спецпроєкт
Приватбанку та «Мінфіна»
Проєкт опублікований за фінансової підтримки компанії-партнера, але з урахуванням редакційної політики сайту «Мінфін»
Читайте інші спецпроєкти

© 2008-2021 ТОВ "МiнфiнМедiа". Код ЕГРПОУ: 35506859
Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки з гіперпосиланням виду: www.minfin.com.ua
Телефон: (044) 392-47-40
Дзвінок в межах території України з усіх номерів операторів мобільного та міського зв'язку за тарифами операторів
Графік роботи: понеділок - п'ятниця з 09:00 до 18:00
Юридична адреса: Україна, Київ, Вадима Гетьмана, 1-Б, 3 поверх